Complete relaunch: Schwalbe presenteert nieuwe merkpositionering

Aanwezigheid van een merk wordt consequent herdacht en gebundeld onder de claim "GET THERE".

In het jaar van Schwalbe's 50e verjaardag herpositioneert het merk zich voor de toekomst. Precies op tijd voor de Eurobike 2023 in Frankfurt presenteert Schwalbe zich met een nieuw logo, een nieuwe kleur en een consequent doordachte nieuwe merkidentiteit. In vele gesprekken intern en met partners heeft Schwalbe de kern van het eigen succesverhaal uitgewerkt en als merkpositionering voor de toekomst vastgelegd: Vertrouwen in beweging, dat is wat de mensen bij Schwalbe en de Ralf Bohle GmbH al decennia lang drijft. Tegelijkertijd is het datgene wat Schwalbe met de kwaliteit van zijn banden aan zijn klanten wil overbrengen.

Deze boodschap komt tot uiting in de nieuwe merkclaim: Get there. Een claim die zowel een belofte als een motiverende oproep is: Laten we gewoon beginnen. We zullen ons doel bereiken, waar dat ook mag zijn. Dit is de houding die ook heeft geleid tot de Marathon en vele andere bandenhoogtepunten van de afgelopen decennia. Ook over de merkidentiteit is consequent nagedacht. Het moet zichtbaar en voelbaar maken wat Schwalbe belooft en biedt. En dat is precies wat Schwalbe op de Eurobike 2023 in Frankfurt voor het eerst presenteert. Met een eveneens consequent nieuw vormgegeven beursstand, een uitgebreide analoge en digitale communicatiecampagne - en natuurlijk met nieuwe bandenmodellen die wereldwijd uniek zijn.

Bijzonder opmerkelijk is hier de Green Marathon, die als eerste band ter wereld de cirkel sluit en onder andere van gerecyclede banden werd gemaakt. Met in totaal 70% gerecyclede en hernieuwbare materialen zet hij de nieuwe standaard voor milieuvriendelijkheid in de bandenontwikkeling - en het uitgangspunt voor de milieuvriendelijke optimalisatie van alle Schwalbe producten. Philipp Jahn, merkmanager bij Schwalbe: "Als pionier op het gebied van binnenband- en bandenrecycling zetten wij onze ecologische verantwoordelijkheid voor onze producten voort - in de Green Marathon vindt dit zijn volgende mijlpaal. Tegelijkertijd is een gezamenlijke inspanning van iedereen nodig om de fietscultuur voor milieuvriendelijkere mobiliteit te versterken. Schwalbe wil een drijvende kracht achter deze beweging zijn, vanuit het vertrouwen dat we echt een verschil kunnen maken." Op weg van een verborgen kampioen uit het Bergisches Land is Schwalbe uitgegroeid tot een internationaal merk voor hoogwaardige fietsbanden. Met inmiddels zo'n 200 medewerkers in het hoofdkantoor in Reichshof en een omzet van 335 miljoen euro in 2022.